Terkotanie pedału sprzęgła

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Łabik
    odpowiedział(a)
    U mnie po wymianie 10 kkm i też cisza. Poprzednio po wymianie ponownie zaczęło hałasować po 3 kkm czyli jest nadzieja że nie będzie.

    Zostaw komentarz:


  • Karel
    odpowiedział(a)
    U mnie od ok. 40 kkm cisza...

    Zostaw komentarz:


  • michal8937
    odpowiedział(a)
    Czy komuś udało się wyeliminować ten problem?

    Zostaw komentarz:


  • mirek_p11
    odpowiedział(a)
    spj, 1.8 tsi miał również 250 Nm a tarcza była 225 mm, ale był dwumas. Myślę, że 240mm daje radę

    Zostaw komentarz:


  • spj
    odpowiedział(a)
    mirek_p11, czyli jednak wiedzą, że do CHPA wkładali sprzęgło, które łatwo przypalić pałując na niskich biegach, to teraz do tych 150 KM dali większe, ciekawe czy wystarczająco.

    Zostaw komentarz:


  • mirek_p11
    odpowiedział(a)
    spj, w vw, skodzie, seacie i audi jest tak jak napisałeś. Sprawdziłem w Etce i okazało się, że sprzęgła jednak są inne. Silnik CZCA ma Sachsa 220 mm a w CHPA ma Sachsa 228 mm a najnowszy silnik CZDA, CZEA 150 KM ma sprzęgło LUK 240mm

    Zostaw komentarz:


  • spj
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Przem74
    Czy u mnie w silniku jest koło dwumasowe?
    Z tego co wiem, to zależy od tego czy masz DSG czy nie.
    Jeżeli masz DSG to masz koło dwumasowe, jeżeli masz manualną skrzynię biegów koła dwumasowego nie posiadasz. Mowa o silniku 1.4 TSI CHPA.
    Jeżeli się mylę, to niech ktoś mnie poprawi.

    Zostaw komentarz:


  • Clip
    odpowiedział(a)
    A moze trzeba pojsc w sachs performance? Do 1.4tsi maja w ofercie.
    530euro wiec niestety troche drozej niz oryginal...

    Zostaw komentarz:


  • Przem74
    odpowiedział(a)
    dziękuję Ci za odpowiedź.

    na razie poczekam i zobaczę co dalej.

    Czy u mnie w silniku jest koło dwumasowe?

    Zostaw komentarz:


  • spj
    odpowiedział(a)
    Przem74, nikt się nie chwalił, żeby się rozpadło z powodu terkotania,.
    Nie wiem czy są tacy jak Ty, że są po gwarancji i nie wymieniali i nadal z tym jeżdżą.
    U mnie częstotliwość pojawiania się terkotania zwiększała z czasem. Nie było tego słychać przy każdym uruchomieniu, ale coraz częściej. I trwało to chyba w sumie ponad rok. Lellek z Sopotu olał sprawę jak zgłaszałem zbywając mnie, a u Plichty w Gdyni ostatecztnie dało się to załatwić.
    W pierwszym stadium, gdy wciskałem sprzęgło, to cichło terkotanie i po puszczeniu sprzęgła już nie wracało, później cichło przy wciśniętym sprzęgle i terkotanie wracało po jego puszczeniu, żeby po minucie lub dwóch samo ustać. Terkotało zawsze na zimnym silniku np. po nocnym postoju w garażu nieogrzewanym.

    Zostaw komentarz:


  • Przem74
    odpowiedział(a)
    No dobra - mam to terkotanie na zimnym silniku a po wciśnięciu sprzęgła ustaje.

    przebieg 45tys.

    Wymienić to sprzęgło czy nie? Autko się buja cacy i innych dolegliwości nie ma

    Zostaw komentarz:


  • spj
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez algi
    Zamieszczone przez LUKI
    X to część po REGENERACJI
    I to widać w cenie bo np. cześć bez X jest za 1700 zł netto a z X juz 1200 zł netto.
    Też zauważyłem tą różnicę w cenie.
    Tylko co to dokładnie oznacza :?: Sprzęgło bez literki X się sypło i zregenerowali i dodali X do oznaczeniu sprzęgła czy może to są poprzednie sprzęgła tylko są przemianowane z D, L, F na HX (literki z oznaczeń sprzęgła z mojego postu powyżej) :?:

    Zostaw komentarz:


  • algi
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez LUKI
    X to część po REGENERACJI
    I to widać w cenie bo np. cześć bez X jest za 1700 zł netto a z X juz 1200 zł netto.

    Zostaw komentarz:


  • Darkownik123
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez GrzesWroc
    Co byście nie włożyli to i tak pewnie po czasie się odezwie . Są tacy którzy twierdzą że to skrzynia w ogóle i chyba mają racje niestety....
    Nie wierzę w tą skrzynię. Dlaczego może być cicho przez kilkaset czy jak u niektorych kilkanaście tysięcy kilometrow po wymianach sprzęgieł i dopiero pozniej zaczyna się stukanie. Byloby to trochę nie logiczne.

    Zostaw komentarz:


  • GrzesWroc
    odpowiedział(a)
    Co byście nie włożyli to i tak pewnie po czasie się odezwie . Są tacy którzy twierdzą że to skrzynia w ogóle i chyba mają racje niestety....

    Zostaw komentarz:


  • LUKI
    odpowiedział(a)
    X to część po REGENERACJI

    Zostaw komentarz:


  • luker
    odpowiedział(a)
    terkotanie skrzyni

    Witam ja mam taki objaw na zimnym silniku gdy rano odpalę jest masakra pużniej minimalnie ustaję a odnośnie litery x to jest część którą serwis zwraca po naprawie do producenta

    Zostaw komentarz:


  • mirek_p11
    odpowiedział(a)
    spj, :shock:

    może tak zmieniają sprzęgła w 1.4 tsi CHPA jak rozrząd w 1.8 tsi CDAA

    Zostaw komentarz:


  • spj
    odpowiedział(a)
    mirek_p11, zerknij tu:

    i zobacz jak są numerki opisane:
    04E141015B D >> - 20.01.2013
    04E141015L D - 21.01.2013>> - 01.09.2014
    04E141015LX D - 21.01.2013>> - 01.09.2014
    04E141016F D - 01.09.2014>> - 16.11.2015
    04E141016FX D - 01.09.2014>> - 16.11.2015
    04E141016H D - 16.11.2015>>
    04E141016HX D - 16.11.2015>>
    Więc za każdym razem (L, F i teraz H) by coś zmieniali dodając X :?:
    Data jest ta sama dla tych bez i z X.

    Zostaw komentarz:


  • mirek_p11
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez spj
    nich mi wytłumaczy jaka jest różnicą pomiędzy 04E141016H a 04E141016HX
    W CZCA również była zmiana, ale samego docisku z 04E141025A na 04E141025AX. Myślę, że może to być zmiana na linii produkcyjnej u producenta ( w moim przypadku jest Sachs ) i wycofanie wadliwej części powodującej terkotanie.

    Zostaw komentarz:


  • spj
    odpowiedział(a)
    Jestem świeżo po wymianie sprzęgła w mojej O3 1.4 TSI 140 KM CHPA.
    Nr sprzęgła na które zostało wymienione to 04E141016HX a przynajmniej taki numer widniał w dokumentacji.
    Na razie nic nie terkocze, ale u mnie to zdarzało się co jakiś czas i z reguły po dłuższym postoju, ale już mniej więcej od ponad półtora roku to obserwowałem.
    Wg ETKI to sprzęgło montowane jest od 17.11.2015 r.

    Teraz mam prośbę do jakiejś mądrej głowy na forum, nich mi wytłumaczy jaka jest różnicą pomiędzy 04E141016H a 04E141016HX, poza 1 literką oczywiście.

    Zostaw komentarz:


  • Darkownik123
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez bartunjaworski
    A czy w serwisie powiedzieli Ci, że przyczyną terkotania jest wadliwe sprzęgło i wymiana na sprzęgło nowej konstrukcji załatwi sprawę? Dzięki za info i czekamy na dalsze informacje. Mam nadzieję, że nie będziesz miał już z tym problemu
    Nie, właśnie, że takiego info nie miałem. Miałem wrażenie, że jestem pierwszy z takim tematem przy tak małym przebiegu ale to może być polityka firmy, aby nie przekazywać innym, że sypią się masowo sprzęgła. Sprzęgło nie nosiło też żadnych gołym okiem widocznych wad- tyle sie dowiedziałem.
    Ale powiem Wam, ze jeżdżę też teraz zastępczym autem firmowym nissan note 1.2 benzyna - przebieg 5 tys km i tam też podobnie terkocze- trochę ciszej po puszczeniu sprzęgła ale to ten identyczny terkot. Wiem, ze zawsze kiedy poscimy sprzeglo w kazdym aucie odglos pracy takiego auta jest inny tzn jest głosniej ale w tym nissanie jest tylko troche ciszej niz przy moim "starym" wymienionym sprzęgle.
    Raz jeszcze pozdrawiam.

    Zostaw komentarz:


  • bartunjaworski
    odpowiedział(a)
    A czy w serwisie powiedzieli Ci, że przyczyną terkotania jest wadliwe sprzęgło i wymiana na sprzęgło nowej konstrukcji załatwi sprawę? Dzięki za info i czekamy na dalsze informacje. Mam nadzieję, że nie będziesz miał już z tym problemu

    Zostaw komentarz:


  • Darkownik123
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez bartunjaworski
    Zamieszczone przez Darkownik123
    Moi Drodzy, ukryłem się tu trochę na tym forum bo u mnie nic nie wiedzieli. Moje auto to Golf 7 2015 TSI 150KM, podaję nr nowego sprzęgła, ktore wlasnie teraz ASO zakłada u mnie 04E141016H, jesli Wasz Szef mnie z forum nie usunie ???? to dam znać jak po wymianie czy jest
    poprawa i po pewnym przebiegu też.
    Pozdrawiam
    Czy to sprzęgło pasuje też do silnika 140KM?
    Tego akurat nie wiem ale chyba tak, jestem po wymianie. Czytalem gdzies ze są identyczne przelozenia w skrzyni wiec sprzeglo chyba tez. Na razie błoga cisza i moja radość. Zobaczymy czy problem nie wróci.
    Dam znać.

    [ Dodano: Sro 21 Wrz, 16 18:39 ]
    Nowy nr części z pewnością oznacza jakieś zmiany konstrukcyjne. Obym się nie mylił i może wpadli na pomysł co było przyczyną terkotania w wielu autach. Jeśli tak jest to oczywiście będą woleć wymieniać pojedyńcze zgłoszenia niż zrobić hiper kosztowną masową akcję serwisową. Mogą nawet nie informować o tym fakcie ASO. Ale to tyko gdybanie, obym miał rację. Spytajcie jednak w ASO SKODY o ten nowy nr sprzęgła.
    Raz jeszcze pozdrawiam wszystkich.

    Zostaw komentarz:


  • bartunjaworski
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Darkownik123
    Moi Drodzy, ukryłem się tu trochę na tym forum bo u mnie nic nie wiedzieli. Moje auto to Golf 7 2015 TSI 150KM, podaję nr nowego sprzęgła, ktore wlasnie teraz ASO zakłada u mnie 04E141016H, jesli Wasz Szef mnie z forum nie usunie ???? to dam znać jak po wymianie czy jest
    poprawa i po pewnym przebiegu też.
    Pozdrawiam
    Czy to sprzęgło pasuje też do silnika 140KM?

    Zostaw komentarz:

Pracuję...